קורס ביומימיקרי למורים !

מורה? חבר ארגון המורים או הסתדרות המורים?

בזמנכך החופשי, מכל מקום, תוכל.י ללמוד ביומימיקרי- חדשנות בהשראת הטבע, קורס המוכר לגמול של 60 שעות!
אין התחייבות ליום ושעה. הכל מרחוק ואסינכרוני !
ביומימיקרי הוא תחום דעת מתפתח בעולם שעוסק בחקר וחיקוי של פתרונות הטבע, ובמילים אחרות- מה אפשר ללמוד מהטבע?
והנה קישור לראיון איתי בכאן 11. (לחצו על המילה קישור).

מי אני?
יעל הלפמן כהן, מתבוננות על הטבע בסקרנות ובפליאה כבר שנים רבות כמקור לחדשנות והשראה. מובילה את תחום הביומימיקרי, חדשנות בהשראת הטבע בארץ. מובילה תהליכי חדשנות בהשראת הטבע וכותבת הספרים “המצאות הטבע” והטבע שאני – תבונת החיים בראי הטבע”.
את התשוקה שלי ארזתי ל- 12 שיעורים מרהיבים, חלקם מצולמים בטבע, המקנים בצורה ידידותית, חוויתית ומובנית את עיקרי התחום. ויש גם המון תרגול והתנסות בלמידה וחדשנות מהטבע, מפגש עם יזמים, חוקרים וממציאים.
החזון שלי הוא טבע לכל תלמיד ותלמידה. אני חושבת שהתחום הזה ראוי שילמד בבתי הספר. הטבע הוא מעבדת מחקר וגילוי מדהימה. ביומימיקרי הוא פלטפורמה מצויינת לפיתוח חשיבה יזמית, המצאתית וטכנולוגית. התחום מטפח פליאה מהטבע והוקרת הסביבה תוך כדי תרגול איכויות של התבוננות וסקרנות.
בתום הקורס תוכלו להביא את הבשורה החדשנית הזאת לכיתות. מתאים במיוחד למורים למדעים, ביולוגיה אבל לא רק. החשיבה, וההתבוננות והלמידה מהטבע קשורה לכל תחום דעת, וגם מורים שמלמדים מקצועות אחרים (גם תנ”ך, אנגלית ,ספרות, חינוך גופני ועוד) מצאו ערך רב בקורס וזיהו את הדרך להכניס את הטבע לכיתה.
מזמינה אתכם להיכנס יחד איתי לספר הטבע, ולצעוד בין דפיו.

מבחינת דרישות הקורס: צפיה בסרטונים, מענה על מספר שאלונים ותרגילים קצרים בשיעורים, והכנת מערך שיעור על ביומימיקרי שישמש אתכם בכיתות.

והנה כמה המלצות של בוגרי הקורס:

“השתלמתי די הרבה, היו השתלמויות מוצלחות יותר ומוצלחות פחות. מנחים שהשקיעו יותר בפדגוגיה והנגשה וכאלה שפחות. השתלמויות מסקרנות יותר ופחות, כמובן שהכל בהתאם לאישיות ולסקרנות האישית שלי, אך מעולם!!! לא חוויתי השתלמות כל כך מקצועית המשלבת איכויות פדגוגיות, סדר והיררכיה בבניית תהליך שהמשתלם עובר, בתוכן סופר חשוב לחיים שלנו כבני אנוש. נהניתי מכל שלב, לא היה קל אבל היה סוחף. הרגשתי שקיבלתי מעבר למצופה. לא רק שאפיץ את הרעיונות והתפיסה בחיי ההוראה, ההתפעמות שלי גרמה לי לבחור בנושא הביומימיקרי כנושא מחקר בתואר השני שאני לומדת בימים אלה. מצטערת שלא נחשפתי שנים קודם לתחום, אך מאמינה שכל דבר מגיע בעיתו”.
דונה ליאור 

“זו ללא ספק ההשתלמות הכי מעניינת שהייתי בה. נהניתי מכל רגע, למדתי המון ונותרתי עם רצון להמשיך ללמוד את התחום. ההשתלמות מועברת בצורה פשוט מושלמת בעיניי. אז ללא ספק אני ממליצה בחום וכבר המלצתי בלי סוף”.
פינקלמן נועה

“מאד מאד נהניתי מהקורס, בכלל ההיבטים. התוכן היה מעניין, מסקרן ומעורר לראיית הטבע מנקודת המבט בה עסק הקורס, ביומימיקרי. בניית הקורס הייתה מדורגת והוגנת תוך כדי ‘משיכה למעלה’ ואתגור הידע וההבנה. גם הקשר הטכני-דיגיטלי איתך והפלטפורמה המעשית לעבודה, היו ידידותיים מאד ומובנים, התייחסות לכל פנייה התקבלה מהר ועניינית”.
תודה רבה!!! על הקשר והלימוד הטוב שלמדתי ממך.
איריס חרות

“תודה על קורס מדהים, מעשיר בידע, בנוי לתפארת, מסקרן מושך לדעת וללמוד… מצאתי את עצמי לילות שלמים מרותקת למחשב ובימים מיישמת בכיתות”.
יפית שקד

“אני מודה לך מאוד על הקורס המרתק והמושקע.
אכן למדתי ונחשפתי באמצעות הקורס לעולם מופלא. פיתחתי התבוננות חדשה בעולם הטבע המוכר, ואת זה אני לוקח איתי לחיים”.
עופר דהן

“למרות שהמושג ביומימיקרי היה מוכר לי באופן כללי, רק עם הצפייה בתכני הקורס נחשפתי לפוטנציאל הטמון בפתרונות שנלקחים מלמידת המבנה והתהליכים הביולוגיים.
נדמה כי באמת הפוטנציאל הוא אינסופי. אולי ההבנה כי האנושות יכולה לצאת נשכרת מהמגוון הביולוגי, גם בפן זה, תביא לצמצום הפגיעה במגוון הביולוגי על יופיו ומורכבותו. אני חושב שהפצת הידע בתחום זה היא אחד מהכלים להילחם במשבר זה.
מבנה הקורס והחלוקה לסרטונים קצרים ושאלות התירגול יוצרים למידה יעילה ונינוחה. החומרים ערוכים היטב ומאפשרים ללומד להתחבר, להסתקרן, להתפעם ולהתרגש.
ממליץ לכל מי שמעוניין לקבל כלי לעורר סקרנות בקרב תלמידיו להירשם לקורס”.
מורה אנונימי

“נהניתי מאד מהקורס. החומר הועבר באופן בהיר, מעניין, נגיש ורגיש!
אף בני בן ה 9 נהנה לצפות יחד איתו בחלק מההרצאות.
תודה רבה על האפשרות להסתכל אחרת ביום יום וגם להכיר מאגרי מידע אינטרנטיים מופלאים בתוכן ובויזואל”.
ליאת סגל

“בשבילי זאת הגשמת חלום. מזמן רציתי להשתתף בקורס שלך. היה קורס מדהים. ברמה גבוהה, מעניין. לימוד מסודר  וברור . פשוט וואו!”
אורית מרצבך

“הקורס היה מובנה באופן מקצועי ומעמיק. למרות שהוא “מרחוק” הוא הרגיש קרוב. היה מעשיר מאוד ואפשר למידה משמעותית וחוויתית. התוכן היה כל כך חדשני ומרתק ששיתפתי בו גם את משפחתי והורי והוא הפך לנושא מרכזי בשיחות רבות ועורר עניין וסקרנות”.
נטע ברגהאוס

“הקורס היה מעניין מאוד עבורי. אני מגיעה מתחום של מתמטיקה וסטטיסטיקה, אך מאוד אוהבת סרטי טבע , הקשורים לביולוגיה, זואולוגיה, ופיזיקה. הקורס היה מלא בסרטונים שכאלה, צילומים נהדרים, הסברים מצוינים. עניין אותי מאוד לראות איך בני האדם, לומדים מהטבע, נעזרים בטבע, ומבלי לפגוע בו. מהתבוננות בעיקר, ומבלי להשתמש במשאבי הטבע באופן מזיק לטבע, אלא רק על מנת להתייעל”.
מיכל לוי

מועדי הקורסים בשנת הלימודים הבאה:

רוצה להצטרף להשתלמות ?

הרישום לקורס מתבצע דרך אתר ארגון המורים. הקורס פתוח לחברי ארגון המורים והסתדרות המורים. (יש לבחור שיוך ארגוני בעת הרישום). קישור לאתר ארגון המורים יפתח מיד עם שליחת הטופס…..  נתראה !