קורס ביומימיקרי !

מהנדסים? מעצבים? אדריכלים? יזמים? מנהלים? ביולוגים? אנשי סביבה? סקרנים? 

ביומימיקרי הוא תחום דעת מתפתח בעולם שעוסק בחקר וחיקוי של פתרונות הטבע, ובמילים אחרות- מה אפשר ללמוד מהטבע?

והנה קישור לראיון איתי על התחום בכאן 11. (לחצו על המילה קישור).

מי אני?
יעל הלפמן כהן, מתבוננות על הטבע בסקרנות ובפליאה כבר שנים רבות כמקור לחדשנות והשראה. מובילה את תחום הביומימיקרי (חדשנות בהשראת הטבע) בארץ. מובילה תהליכי חדשנות בהשראת הטבע וכותבת הספרים “המצאות הטבע” והטבע שאני – תבונת החיים בראי הטבע”.
את התשוקה שלי ארזתי ל- 12 שיעורים מרהיבים, חלקם מצולמים בטבע, המקנים בצורה ידידותית, חוויתית ומובנית את עיקרי התחום. ויש גם המון תרגול והתנסות בלמידה וחדשנות מהטבע, מפגש עם יזמים, חוקרים וממציאים.
הקורס קליל, ממוקד, ומאפשר גם ללמוד מכל מקום בעולם, מבלי להרגיש רחוק מהטבע, מהתחום וממני.
שיעורים אלו הם חלק מתוכנית מקיפה שכוללת גם סיור בגנים הבוטנים בתל אביב, מפגשים בזום, מפגשים עם חוקרים, והתנסות מעשית בפיתוח חדשנות מהטבע. 

והנה תכנית הקורס לפי שבועות:

 
אז  מה לומדים בקורס? 
העניין הוא רק בונוס, כזה שהופך את חווית הלימוד למרתקת במיוחד.
הצד הפרקטי הוא למידת כלים ומתודולוגיות שיכולים לסייע בפתרון אתגרים בדרך חדשנית, יעילה וסביבתית. כלים שמחברים את כל מי שעוסק בפתרון אתגרים, למאגר הפתרונות של הטבע.
וגם היכרות מעמיקה עם עקרונות התכנון בטבע, כאלו ששוברים קיבעונות של שנים, ומראים שאפשר גם אחרת.
 
מתי ואיפה? 

תהליך ההכשרה מורכב מהשלבים הבאים:

  1. 27/06/2023 בין השעות 18:30-20:00– מפגש פתיחה מקוון (זום): הרצאת מבוא, הסבר על תהליך ההכשרה.
  2. קורס דיגיטלי – הקניית הידע, המתודולוגיות והכלים לתהליך של חדשנות מהטבע. לימוד עצמאי המלווה בתרגול בפלטפורמת למידה.
  3. 04/07/2023 בין השעות 15:00-18:00 – סיור ביומימיקרי – סיור ביומימיקרי בסביבה טבעית (גנים בוטניים ת”א) קבלת הספר – המצאות הטבע – איך לייצר חדשנות בהשראת הטבע.
  4. 11/07/2023 –  בין השעות 18:30 -20:00 אירוע NatuteTalk – סיעור מוחות לחדשנות מהטבע בעקבות אסטרטגיות ביולוגיות (זום)
  5. 18/07/2023  בין השעות 08:00-10:00 או 25/07/2023 בין השעות 18:30-20:00 – לבחירה. התנסות מעשית – כל משתתף יתנסה בפתרון אתגר באמצעות מתודולוגיית הביומימיקרי. התהליך כולל ניסוח האתגר, חיפוש פתרונות בטבע, ניתוחם, הגדרת קונספט ביומימטי לפתרון. עבודה בקבוצות של 3-4. כולל שעת ייעוץ אישית לכל צוות, ותמיכה טלפונית/מייל.
  6. 01/08/2023 בין השעות 18:30-20:00 – אירוע מסכם – הצגת פרויקטים של הצוותים (זום/פרונטלי).

עלות: 1,580 ש”ח. 

מזמינה אתכם להיכנס יחד איתי לספר הטבע, ולצעוד בין דפיו.

והנה כמה המלצות של בוגרי הקורס:

“תודה על הקורס העשיר והמעשיר. אני מרגיש שקיבלתי כלים לחשיפה לטבע, לעושר הפתרונות ההנדסיים המרתקים ומעוררי הפליאה שקיימים בעולם החי והצומח, לשיטות חיפוש של רעיונות, ולמתודולוגיה של הביומימיקרי. הקורס היה בנוי נכון, הן מבחינת סדר הנושאים, כמות המידע וארגונו, והעבודה בקבוצות של הפרוייקטים.”
ערן הררי, מהנדס מערכת, התעשייה האווירית.

“הקורס מבחינתי היה מאוד מעשיר ומעורר. הוא היה מובנה היטב מבחינה דידקטית, ומפתיע מבחינתי בהקשרים שיצר לנושאי תכנון והפשטה. מאוד נהניתי מהדוגמאות הקונקרטיות של הפיתוחים ובמיוחד מהניתוח של מערכות טבעיות.”
איריס גבעולי, אדריכלית

מאז שלמדתי בקורס אני משתמש בביומימיקרי בתהליכי העיצוב ובתכנון. כמי שעוסק בחיפוש תחליפי רקמות קשות בגוף זיהיתי צורך בייצור מותאם של מבנים וצורות במטרה לספק מקסימום חוזק במינימום משקל, ולזרז את תהליך הגדילה והחיבור של הרקמות לגוף. השראה אידיאלית להתמודדות עם אתגרים אלו הם אלמנטים, מבנים ופתרונות מהטבע”.
מיקי ליברוס, מנכ”ל חברת סינרגי אר.אם בע”מ

“ מעולם!!! לא חוויתי השתלמות כל כך מקצועית המשלבת איכויות פדגוגיות, סדר והיררכיה בבניית תהליך שהמשתלם עובר, בתוכן סופר חשוב לחיים שלנו כבני אנוש. נהניתי מכל שלב, לא היה קל אבל היה סוחף. הרגשתי שקיבלתי מעבר למצופה. לא רק שאפיץ את הרעיונות והתפיסה בחיי ההוראה, ההתפעמות שלי גרמה לי לבחור בנושא הביומימיקרי כנושא מחקר בתואר השני שאני לומדת בימים אלה. מצטערת שלא נחשפתי שנים קודם לתחום, אך מאמינה שכל דבר מגיע בעיתו”.
דונה ליאור 

“זו ללא ספק ההשתלמות הכי מעניינת שהייתי בה. נהניתי מכל רגע, למדתי המון ונותרתי עם רצון להמשיך ללמוד את התחום. ההשתלמות מועברת בצורה פשוט מושלמת בעיניי. אז ללא ספק אני ממליצה בחום וכבר המלצתי בלי סוף”.
פינקלמן נועה

“בשבילי זאת הגשמת חלום. מזמן רציתי להשתתף בקורס שלך. היה קורס מדהים. ברמה גבוהה, מעניין. לימוד מסודר  וברור . פשוט וואו!”
אורית מרצבך

“ אני מגיעה מתחום של מתמטיקה וסטטיסטיקה, אך מאוד אוהבת סרטי טבע , הקשורים לביולוגיה, זואולוגיה, ופיזיקה. הקורס היה מלא בסרטונים שכאלה, צילומים נהדרים, הסברים מצוינים. עניין אותי מאוד לראות איך בני האדם, לומדים מהטבע, נעזרים בטבע, ומבלי לפגוע בו. מהתבוננות בעיקר, ומבלי להשתמש במשאבי הטבע באופן מזיק לטבע, אלא רק על מנת להתייעל”.
מיכל לוי

רוצה להצטרף לקורס ?

הרישום לקורס מתבצע דרך לשכת המהנדסים והאדריכלים. הקישור לרישום לקורס וקבלת מידע נוסף  יפתח מיד עם שליחת הטופס…..  נתראה !